Vademecum pacjenta
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZASAD UDOSTĘPNIANIA
DOKUMENTACJI MEDYCZNEJ
W celu realizacji prawa pacjenta do dostępu do dokumentacji medycznej dotyczącej jego stanu zdrowia oraz udzielonych mu świadczeń zdrowotnych NZOZ „Medyk” udostępnia dokumentację medyczną w sposób i na zasadach określonych w Ustawie z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach
pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U z 2012 r., poz. 159).
Zgodnie z Art. 26. ust. 1 ww. ustawy udostępniamy dokumentację medyczną pacjentowi lub jego
przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie pisemnie upoważnionej przez pacjenta.
Po śmierci pacjenta prawo do wglądu w dokumentację
medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia.
Aby uzyskać wyciąg, odpis lub kserokopię dokumentacji
medycznej należy:
- Złożyć pisemny wniosek w rejestracji danej przychodni.
- Potwierdzić swoją tożsamość dowodem osobistym lub innym dokumentem urzędowym ze zdjęciem.
- W przypadku, gdy o udostępnienie wnioskuje osoba upoważniona, należy przedstawić pisemne upoważnienie podpisane przez pacjenta lub powołać się na upoważnienie udzielone przez pacjenta znajdujące się w dokumentacji medycznej.
Druki wniosku znajdują się w rejestracji danej przychodni.
Opłaty:
Sporządzenie wyciągu, odpisu lub kopii dokumentacji medycznej – 0,50 zł za każdą stronę.
W przypadku wysyłki kopii, wyciągu lub odpisu dokumentacji
drogą pocztową wnioskodawca obowiązany jest pokryć koszty
wysyłki.
Kopia dokumentacji medycznej wydawana jest niezwłocznie.
Informacja o skierowaniach do poradni okulistycznej i dermatologicznej od 01.01.2015 roku.
APTEKA PEŁNIĄCA DYŻUR CAŁODOBOWY NA TERENIE STALOWEJ WOLI
Apteka Prywatna – Elżbieta Mitał
ul. Wojska Polskiego 5
Stalowa Wola
tel. 500 624 121